Πρόγραμμα Πανελλαδικών εξετάσεων 2013
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΓΕΛ)
ΚΑΙ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ(ΟΜΑΔΑ Β΄) ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
ΗΜΕΡΑ |
ΗΜΕΡ/ΝΙΑ
|
ΜΑΘΗΜΑ
|
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
|
17 - 5 - 2013
|
-ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
|
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
|
ΔΕΥΤΕΡΑ
|
20 - 5 - 2013
|
-ΒΙΟΛΟΓΙΑ
-ΦΥΣΙΚΗ
-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ
-ΙΣΤΟΡΙΑ
|
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
|
ΤΕΤΑΡΤΗ
|
22 - 5 - 2013
|
-ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-ΦΥΣΙΚΗ
|
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΥΚΛΩΝ)
|
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
|
24 - 5 - 2013
|
-ΙΣΤΟΡΙΑ
-ΒΙΟΛΟΓΙΑ
-ΧΗΜΕΙΑ – ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ
-ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
|
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
(ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΧΝ/ΓΙΑΣ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
(ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ)
|
ΔΕΥΤΕΡΑ
|
27 - 5 - 2013
|
-ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
|
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΥΚΛΩΝ)
|
ΤΕΤΑΡΤΗ
|
29 - 5 - 2013
|
-ΛΑΤΙΝΙΚΑ
-ΧΗΜΕΙΑ
-ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ
-ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
|
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΧΝ/ΓΙΑΣ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ)
|
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
|
31 - 5 - 2013
|
-ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
|
ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ
|
Ξεχωριστό επιστημονικό πεδίο οι σχολές ενστόλων
Αναβαθμίζεται
η θέση των στατιωτικών και αστυνομικών σχολών στο μηχανογραφικό δελτίο
των αποφοίτων λυκείων που θα διεκδικούν μέσω πανελλαδικών εξετάσεων
μία θέση στα ΑΕΙ υποψηφίων. Από το 2013 οι 21 Σχολές και Τμήματα του
Στρατού και της Αστυνομίας θα συγκροτήσουν ένα ξεχωριστό επιστημονικό
πεδίο, με αποτέλεσμα να ενταθεί ο ανταγωνισμός των υποψηφίων για τις
περιζήτητες θέσεις τους. Το σχέδιο για ξεχωριστό πεδίο ικανοποιεί το
αίτημα οι υποψήφιοι για τις σχολές αυτές να είναι σαφώς
στοχοπροσηλωμένοι στην επιλογή τους (έχοντας λάβει υπόψη τη φύση και
τις ιδιαιτερότητες των σχολών) και να μην εισάγονται μόνο επειδή έχουν
τα απαραίτητα μόρια.
Ειδικότερα,
σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», έχει πάρει το κυβερνητικό
πράσινο φως η πρόταση, οι 19 στρατιωτικές και οι δύο αστυνομικές σχολές
από το 2013 να συγκροτήσουν το 6ο στη σειρά επιστημονικό πεδίο. Εως
σήμερα, οι σχολές αυτές είναι διάσπαρτες στα πέντε επιστημονικά πεδία.
Συγκεκριμένα, από τις 19 στρατιωτικές σχολές οι 2 -Στρατολογικό,
Ψυχολόγων- είναι στο 1ο πεδίο (ανθρωπιστικών, νομικών και κοινωνικών
επιστημών). Στο 2ο πεδίο (θετικών επιστημών) περιλαμβάνονται 10
στρατιωτικές σχολές - Ευελπίδων, Ικάρων, Ναυτικών Δοκίμων, Υπαξιωματικών
με τις επιμέρους διακρίσεις ανά σχολή (π.χ. Ικάρων Ιπτάμενοι και
Μηχανικοί). Το 3ο πεδίο (επιστημών υγείας) έχει 5 ιατρικές σχολές
(Ιατρικό, Οδοντιατρικό, Κτηνιατρικό, Φαρμακευτικό, Νοσηλευτική), ενώ το
5ο (οικονομίας και διοίκησης) έχει 2 στρατιωτικές σχολές (Οικονομικό,
Υπαξιωματικών Διοικητικών Αεροπορίας). Στο 5ο πεδίο επίσης
περιλαμβάνονται οι σχολές Αξιωματικών και Αστυφυλάκων.
Με
το προτεινόμενο σύστημα δεν αλλάζει κάτι σε σχέση με τον τρόπο
εξέτασης των υποψηφίων για τις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές.
Η
μόνη αλλαγή συγκριτικά με το ισχύον σύστημα είναι ότι οι υποψήφιοι θα
μπορούν να δηλώσουν λιγότερες σχολές. Ενδεικτικά, οι υποψήφιοι θα
συνεχίσουν να δηλώνουν σχολές από 2 (το ανώτερο) πεδία. Ομως, σήμερα, αν
κάποιος επιλέξει το 2ο και το 3ο πεδίο μπορεί να διεκδικήσει και τις
στρατιωτικές σχολές των πεδίων αυτών, καθώς και τις υπόλοιπες σχολές του
2ου (π.χ. Μαθηματικό, Φυσικό) και του 3ου πεδίου (π.χ. Ιατρικές,
Φαρμακευτικές, ΤΕΙ Φυσιοθεραπείας). Με το προτεινόμεινο σύστημα ο
υποψήφιος θα μπορεί να δηλώσει (εκτός του σχετικού πεδίου) σχολές μόνο
από το 2ο, το 3ο ή το 5ο πεδίο (για τους υποψηφίους των σχολών της
ΕΛ.ΑΣ.). Βέβαια, με το προτεινόμενο σύστημα θα εκτιναχθεί ο ανταγωνισμός
για τις σχολές, οι θέσεις των οποίων είναι περιζήτητες καθώς
προσφέρουν σίγουρη επαγγελματική εξασφάλιση. Χαρακτηριστικά, πέρυσι
μεταξύ όλων των σχολών στο 5ο επ. πεδίο τη μεγαλύτερη αύξηση ζήτησης
είχε το Στρατιωτικό Οικονομικό Θεσσαλονίκης, με 226 περισσότερους
υποψηφίους έναντι του 2010 (736 - 510) να το έχουν ως πρώτο στόχο.
Το νέο σχολικό βιβλίο της Άλγεβρας Β' Λυκείου 2012-2013
Μπορείτε να το βρείτε εδώ
Ωρολόγια Προγράμματα Γυμνασίου και Λυκείων
Εξεταστέα ύλη 2012-2013 Ημερήσιων και Εσπερινών Λυκείων
Εσπερινά Λύκεια
---------------------------------------------------------------
Previous News...
---------------------------------------------------------------
Στατιστικά Πανελληνίων Εξετάσεων 2012
Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει ότι :
- Στις εξετάσεις προσήλθε το 97,35% του συνόλου των υποψηφίων (84.837 από 87.144 υποψηφίους). Το 2011 είχε προσέλθει το 98,37% του συνόλου των υποψηφίων (85.478 από 86.924 υποψηφίους).
- Φέτος αναβαθμολογήθηκαν, λόγω διαφοράς α’ και β’ βαθμολογητή, 36.075 γραπτά (ποσοστό 6,60%). Παρατηρείται δηλαδή μείωση σε σχέση με το 2011. (Το 2011 είχαν αναβαθμολογηθεί 36.538 γραπτά (ποσοστό 6,83%).
- Παρατηρείται αύξηση στα γραπτά που βαθμολογήθηκαν μεταξύ 18-20 (13,50 έναντι 11,09% για το έτος 2011), ενώ υπάρχει μικρή αύξηση στα γραπτά που βαθμολογήθηκαν μεταξύ 15-18 (18,13% έναντι 18,08% για το έτος 2011).
Για τα Στατιστικά Στοιχεία πατήστε εδώ
Νέα μαθήματα στο Λύκειο για τη σχολική χρονιά 2012-2013
Σημαντικές
αλλαγές έρχονται από τη νέα σχολική χρονιά στο Λύκειο, αφού αλλάζουν
και πάλι τα δεδομένα για την εισαγωγή των μαθητών στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ
της χώρας.
Σύμφωνα με «τα Νέα» οι περίπου 90.000 φετινοί μαθητές της Γ' Γυμνασίου που θα φοιτήσουν τη νέα σχολική χρονιά (2012/13) στην Α' τάξη του Γενικού Λυκείου θα παρακολουθήσουν μαθήματα Γενικής Παιδείας συνολικής διάρκειας τριάντα τριών ωρών εβδομαδιαίας διδασκαλίας. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα μεταβατικό πρόγραμμα που θα περιλαμβάνει και ερευνητική εργασία.
Δύο κατηγορίες μαθημάτων
Σε ό,τι αφορά τα μαθήματα της Β' τάξης Γενικού Λυκείου θα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, αυτά της Γενικής Παιδείας, αλλά και τα μαθήματα Κατευθύνσεων. Τα μαθήματα Γενικής Παιδείας θα διδάσκονται συνολικά είκοσι πέντε ώρες εβδομαδιαίως.
Όλοι μαθητές θα παρακολουθούν υποχρεωτικά μαθήματα συνολικής διάρκειας επτά ωρών εβδομαδιαίας διδασκαλίας για τη Θετική και και σε οκτώ για την Τεχνολογική Κατεύθυνση
Μαθήματα επιλογής κάθε μαθητής είναι υποχρεωμένος να επιλέξει ένα μάθημα διάρκειας δύο ωρών εβδομαδιαίας διδασκαλίας.
Το νέο σύστημα πρόσβασης
Οι 90.000 μαθητές που φοιτούν τώρα στη Γ' Γυμνασίου και θα πάνε την προσεχή σχολική χρονιά (2012/13) στην Α' Λυκείου θα δώσουν εξετάσεις με το υπάρχον σύστημα -έξι πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα συν Αρχές Οικονομικής Θεωρίας για όσους ενδιαφέρονται για τις Οικονομικές Σχολές του 5ου Επιστημονικού Πεδίου-.
Για τους 80.000 μαθητές που φοιτούν τώρα στην Α' Λυκείου και θα πάνε την προσεχή σχολική χρονιά στη Β' Λυκείου θα έχουν στο πρόγραμμά τους την ερευνητική εργασία και μαζί θα μπορούν να πάρουν μάθημα επιλογής τις Αρχές Οικονομίας που δεν διδάχθηκαν στην Α' Λυκείου καθώς και το μάθημα επιλογής Πολιτική και Δίκαιο. Όσον αφορά στις εξετάσεις πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Πανελλαδικές) αυτές για τα παιδιά της Α' Λυκείου θα πραγματοποιούνται όπως σήμερα.
Σύμφωνα με «τα Νέα» οι περίπου 90.000 φετινοί μαθητές της Γ' Γυμνασίου που θα φοιτήσουν τη νέα σχολική χρονιά (2012/13) στην Α' τάξη του Γενικού Λυκείου θα παρακολουθήσουν μαθήματα Γενικής Παιδείας συνολικής διάρκειας τριάντα τριών ωρών εβδομαδιαίας διδασκαλίας. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα μεταβατικό πρόγραμμα που θα περιλαμβάνει και ερευνητική εργασία.
Δύο κατηγορίες μαθημάτων
Σε ό,τι αφορά τα μαθήματα της Β' τάξης Γενικού Λυκείου θα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, αυτά της Γενικής Παιδείας, αλλά και τα μαθήματα Κατευθύνσεων. Τα μαθήματα Γενικής Παιδείας θα διδάσκονται συνολικά είκοσι πέντε ώρες εβδομαδιαίως.
Όλοι μαθητές θα παρακολουθούν υποχρεωτικά μαθήματα συνολικής διάρκειας επτά ωρών εβδομαδιαίας διδασκαλίας για τη Θετική και και σε οκτώ για την Τεχνολογική Κατεύθυνση
Μαθήματα επιλογής κάθε μαθητής είναι υποχρεωμένος να επιλέξει ένα μάθημα διάρκειας δύο ωρών εβδομαδιαίας διδασκαλίας.
Το νέο σύστημα πρόσβασης
Οι 90.000 μαθητές που φοιτούν τώρα στη Γ' Γυμνασίου και θα πάνε την προσεχή σχολική χρονιά (2012/13) στην Α' Λυκείου θα δώσουν εξετάσεις με το υπάρχον σύστημα -έξι πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα συν Αρχές Οικονομικής Θεωρίας για όσους ενδιαφέρονται για τις Οικονομικές Σχολές του 5ου Επιστημονικού Πεδίου-.
Για τους 80.000 μαθητές που φοιτούν τώρα στην Α' Λυκείου και θα πάνε την προσεχή σχολική χρονιά στη Β' Λυκείου θα έχουν στο πρόγραμμά τους την ερευνητική εργασία και μαζί θα μπορούν να πάρουν μάθημα επιλογής τις Αρχές Οικονομίας που δεν διδάχθηκαν στην Α' Λυκείου καθώς και το μάθημα επιλογής Πολιτική και Δίκαιο. Όσον αφορά στις εξετάσεις πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Πανελλαδικές) αυτές για τα παιδιά της Α' Λυκείου θα πραγματοποιούνται όπως σήμερα.
================================================================
Πρόταση για το νέο λύκειο και την εισαγωγή στη τριτοβάθμια εκπαίδευση
- Οι
εξετάσεις θα γίνονται σε δυο «ομάδες». Μια ομάδα θα εξετάζεται
ενδοσχολικά για τους μαθητές που επιθυμούν να λάβουν απολυτήριο Λυκείου
χωρίς να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η
δεύτερη ομάδα θα ακολουθεί άλλη εξεταστική διαδικασία, με 3 έως 5
μαθήματα βαρύτητας για την εισαγωγή στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
- Τα θέματα των εξετάσεων της πρώτης ομάδας, για το απολυτήριο λυκείου,
θα είναι κοινά για όλους τους μαθητές πανελλαδικά. Οι μαθητές θα
δίνουν όλα τα μαθήματα που διδάσκονται στην τρίτη τάξη του Λυκείου.
Σημειώνεται πως σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα σπουδών οι μαθητές κάνουν
επιλογές μαθημάτων και διδάσκονται 8 μαθήματα στην τρίτη λυκείου, άρα
θα δίνουν εξετάσεις σε 8 μαθήματα.
- Για τις εξετάσεις για την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ δίνεται μία νέα
δυνατότητα στους υποψηφίους. Θα μπορούν να δώσουν εξετάσεις
περισσότερες από μια φορά ετησίως. Δηλαδή, οι υποψήφιοι θα προσφεύγουν
στο νέο Οργανισμό που θα συγκροτηθεί για τη διεξαγωγή των εξετάσεων και
θα εξετάζονται 2 ή και 3 φορές το χρόνο προκειμένου να πετύχουν τη
βαθμολογία που απαιτείται.
- Τα εξεταζόμενα μαθήματα, αλλά και το βαθμό βαρύτητας θα καθορίζουν τα
τμήματα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, τα οποία θα εμπλέκονται στη
διαδικασία επιλογής των φοιτητών τους (κάτι που επί σειρά ετών
διεκδικούσαν οι διοικήσεις τους).
- Προς το παρόν, δεν έχει οριστικοποιηθεί ποια θα είναι η μορφή των
εξετάσεων, αλλά το πιο πιθανό σενάριο που θα επικρατήσει θέλει τα θέματα
να επιλέγονται από τράπεζα θεμάτων με πολλαπλές ερωτήσεις.
- Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας θα
συνυπολογίζεται ο βαθμός κάθε υποψηφίου από την απόδοσή του και στις
τρεις τάξεις του Λυκείου. Ωστόσο το ποσοστό αυτό στη συμμετοχή της
τελικής βαθμολογίας του δεν θα είναι μεγάλο.
- Για τμήματα που έχουν χαμηλή ζήτηση σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ προτείνεται εισαγωγή στα προγράμματά τους χωρίς εξετάσεις.
Στο τέλος της Γ' Λυκείου οι μαθητές δίνουν Πανελλαδικές Εξετάσεις για
την εισαγωγή τους στην ανώτατη εκπαίδευση. Η τελική γραπτή εξέταση ανά
μάθημα περιλαμβάνει δύο ομάδες θεμάτων. Η επίδοση των μαθητών στην πρώτη
ομάδα καθορίζει το βαθμό που λαμβάνεται υπόψη για την απόκτηση του
Απολυτηρίου Λυκείου στο συγκεκριμένο μάθημα, ενώ η επίδοση στη δεύτερη
ομάδα καθορίζει την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση.
Οι
Πανελλαδικές Εξετάσεις διεξάγονται σε όλα τα μαθήματα της Γ' Λυκείου
με μόνες εξαιρέσεις το σχέδιο έρευνας (project) και την Φυσική Αγωγή,
που αξιολογούνται μόνο ενδοσχολικά. Όλοι οι μαθητές της Γ' Λυκείου
υποχρεούνται να προσέλθουν στην εξέταση της πρώτης ομάδας θεμάτων για να
λάβουν το Απολυτήριο Λυκείου. Στην εξέταση της δεύτερης ομάδας θεμάτων
προχωρούν μόνον οι μαθητές που επιθυμούν εισαγωγή τους στο
Πανεπιστήμιο. Οι μαθητές αυτοί επιλέγουν σε ποια μαθήματα θα δώσουν
εξετάσεις στη δεύτερη ομάδα θεμάτων, με βάση την επιθυμία τους να
εισαχθούν σε συγκεκριμένα τμήματα.
Τα τμήματα των ΑΕΙ και ΤΕΙ δημοσιοποιούν τα κριτήρια που έχουν
υιοθετήσει (π.χ. ποια μαθήματα και με ποιους συντελεστές βαρύτητας σε
ένα έκαστο) για την εισαγωγή φοιτητών σε αυτά. Ο αριθμός των
εξεταζόμενων μαθημάτων θα είναι από 3 έως 5. Η Ελληνική Γλώσσα είναι
υποχρεωτικά ένα από αυτά.
Οι μαθητές μπορούν να εισάγονται χωρίς εξετάσεις σε τμήματα, όπου
συγκεντρώνεται ζήτηση χαμηλότερη από τον αριθμό των προσφερόμενων
θέσεων. Σε αυτή την περίπτωση τα εν λόγω τμήματα μπορούν να θέτουν
ελάχιστες προϋποθέσεις εισαγωγής, που σχετίζονται μόνο με την επίδοση
των μαθητών στο λύκειο. Τον Φεβρουάριο οι μαθητές υποβάλλουν ένα πρώτο
Μηχανογραφικό Δελτίο, με βάση το οποίο προσδιορίζονται τα τμήματα
χαμηλής ζήτησης στα οποία οι μαθητές που τα δήλωσαν μπορούν να
εισαχθούν χωρίς εισαγωγικές εξετάσεις. Μετά τη διεξαγωγή των
εισαγωγικών εξετάσεων τον Ιούνιο, οι μαθητές που συμμετείχαν σε αυτές
υποβάλλουν νέο, οριστικό αυτή τη φορά Μηχανογραφικό Δελτίο με τις
προτιμήσεις τους.
Οι μαθητές μπορούν να εξεταστούν σε όσα μαθήματα επιθυμούν από το
ενδεικτικό Πρόγραμμα Σπουδών που παρακολουθούν ώστε να διευρύνουν το
φάσμα των επιλογών τους σε τμήματα.
Οι τελικές εξετάσεις στις Α', Β' και Γ' Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά με θέματα που τίθενται σε εθνικό επίπεδο.
Διαβάστε όλη την πρόταση εδώ.
================================================================
Πρόγραμμα πανελλαδικών εξετάσεων 2012
Οριστικοποιήθηκε το πρόγραμμα των Πανελλαδικών εξετάσεων 2012.
Διαβάστε το πρόγραμμα εδώ
=================================================================
ΔΕΚΑΗΜΕΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ Στις 18 Μαΐου οι πανελλαδικές εξετάσεις
Αργότερα,
περίπου κατά δέκα ημέρες συγκριτικά με πέρυσι, θα ξεκινήσουν φέτος οι
πανελλαδικές εξετάσεις, καθώς το υπουργείο Παιδείας αποφασίζει την
παράταση του σχολικού έτους κατά μία εβδομάδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Πανελλαδικές θα ξεκινήσουν στο διάστημα
από 18 έως 23 Μαΐου, ενώ τα μαθήματα για τη Γ' Λυκείου θα ολοκληρωθούν
2 με 3 τρεις ημέρες νωρίτερα.
Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι η πρεμιέρα των Πανελλαδικών έγινε στις 12
Μαΐου και τα μαθήματα στα Λύκεια είχαν ολοκληρωθεί στις 10 του ίδιου
μήνα. Φέτος, εξαιτίας και των πολυήμερων καταλήψεων που
πραγματοποιήθηκαν στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι
Πανελλαδικές θα ξεκινήσουν το νωρίτερο 18 Μαΐου, με το ανώτατο όριο
για την πρεμιέρα να είναι η 23η Μαΐου. Και αυτό διότι το υπουργείο
Παιδείας επιθυμεί να γίνει σωστά η αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών
ωρών, χωρίς ταυτόχρονα να έρθει σε σύγκρουση με τους καθηγητές.
Υπενθυμίζεται, άλλωστε, ότι την παράταση του διδακτικού έτους έχει
ζητήσει επανειλημμένα και η ομοσπονδία των καθηγητών, καθώς δεν
επιθυμούν η αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών να γίνεται με
μαθήματα τα Σάββατα.
Επίσημες ανακοινώσεις για την ημερομηνία έναρξης των Πανελλαδικών αλλά
και το πρόγραμμα δεν έχουν γίνει ακόμη, αλλά οι συγκεκριμένες
πληροφορίες προέρχονται από την τελευταία σύσκεψη στο υπουργείο
Παιδείας, όπου συμμετείχε η υφυπουργός αρμόδια για θέματα των
πανελλαδικών εξετάσεων Εύη Χριστοφιλοπούλου. Οι ανακοινώσεις
αναμένεται να γίνουν εντός των προσεχών ημερών.
Οι πανελλαδικές εξετάσεις θα ξεκινήσουν με τη Νεοελληνική Γλώσσα, ενώ
μετά τη λήξη τους οι υποψήφιοι θα συμμετάσχουν στις απολυτήριες
εξετάσεις στα μαθήματα που εξετάζονται σε ενδοσχολικό επίπεδο.
=================================================================
Οδηγίες για τη διδασκαλία της Ερευνητικής Εργασίας της Α΄ τάξης Επαγγελματικού Λυκείου για το σχ. έτος 2011-2012
Το
Υπουργείο παιδείας δημοσίευσε οδηγίες για τη διδασκαλία της
Ερευνητικής Εργασίας στην Α τάξη του λυκείου. Στο συνημμένο έγγραφο
μπορείτε να βρείτε εκτός από τις οδηγίες και ένα σχέδιο υποβολής
ερευνητικής εργασίας.
1. Καθιέρωση των Ερευνητικών Εργασιών στην Α΄ τάξη Επαγγελματικού Λυκείου
Από
το σχολικό έτος 2011-2012 εισάγεται στην Α΄ τάξη Επαγγελματικού
Λυκείου η Ερευνητική Εργασία (project) ως διακριτή ενότητα του
Προγράμματος Σπουδών, που υλοποιεί βασικές αρχές του Νέου Σχολείου, όπως
αυτές εξειδικεύονται στο βιβλίο του εκπαιδευτικού με τίτλο «Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο», που είναι ήδη διαθέσιμο σε ψηφιακή μορφή στην πλατφόρμα του ψηφιακού σχολείου (http://digitalschool.minedu.gov.gr).
Στο
μεταβατικό πρόγραμμα σπουδών των ΕΠΑ.Λ., η Ερευνητική Εργασία
(project) ορίζεται ως πρώτη ανάθεση σε όλους τους εκπαιδευτικούς, ο ένας
εκ των οποίων θα είναι απαραίτητα καθηγητής μαθημάτων ειδικότητας, κλάδου αντίστοιχου των τομέων ή ειδικοτήτων που λειτουργούν σε κάθε ΕΠΑ.Λ.
Επίσης, οι ερευνητικές εργασίας ανατίθενται κατά προτεραιότητα στους
εκπαιδευτικούς που έχουν παρακολουθήσει το επιμορφωτικό πρόγραμμα για
τις «Ερευνητικές εργασίες (project)» του ΟΕΠΕΚ και σε όσους έχουν
υλοποιήσει Προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικά
προγράμματα, Αγωγή υγείας/αγωγή καταναλωτή, πολιτιστικά προγράμματα). Η
εργασία που θα επιλεγεί με την διαδικασία που προβλέπεται παρακάτω θα
επιβλέπεται και από τους δύο καθηγητές (συνδιδασκαλία) η πρόταση των οποίων έχει εγκριθεί από το Σύλλογο των διδασκόντων σε ένα συνεχόμενο δίωρο.
2. Πρόταση και Έγκριση Ερευνητικών Θεμάτων
Κατά
την έναρξη του σχολικού έτους, εντός του πρώτου δεκαπενθήμερου από
την έναρξη των μαθημάτων συνέρχεται ο Σύλλογος Διδασκόντων σε ειδική
συνεδρία για να εγκρίνει τα θέματα των Ερευνητικών Εργασιών, τα οποία
στη συνέχεια θα προταθούν στους μαθητές της Α΄ ΕΠΑ.Λ. για να επιλέξουν
εκείνο που τους ενδιαφέρει. Τα προτεινόμενα θέματα θα πρέπει να
ανταποκρίνονται κατά το δυνατόν περισσότερο στα ενδιαφέροντα των μαθητών
και να τους εμπλέκουν σε διαδικασίες διερεύνησης, αξιοποιώντας το
περιεχόμενο, τα εννοιολογικά σχήματα και τις μεθοδολογικές προσεγγίσεις
των διδασκόμενων μαθημάτων. Παράλληλα συστήνεται η διεπιστημονική
επιλογή θεματολογίας, ώστε οι μαθητές να αναπτύσσουν την ικανότητα
συνδυασμού γνώσεων από διαφορετικά επιστημονικά – τεχνολογικά πεδία και
να αντιλαμβάνονται την ολιστική προσέγγιση της ερευνητικής
διαδικασίας, χωρίς να περιορίζονται στα όρια μίας συγκεκριμένης
επιστήμης ή τεχνολογικού τομέα.
Επομένως, η συσχέτιση
πραγματικών καταστάσεων που βιώνουν οι μαθητές με ενότητες των
μαθημάτων που διδάσκονται είναι βασικό κριτήριο για την επιλογή
θεμάτων. Οι προτάσεις των θεμάτων πρέπει να γίνονται από δύο καθηγητές διαφορετικών μαθημάτων
οι οποίοι ταυτόχρονα με την πρότασή τους αναλαμβάνουν την υποχρέωση
της επίβλεψής του εφόσον τελικά εγκριθεί η πρότασή τους από το Σύλλογο
Διδασκόντων και συγκεντρώσει τον οριζόμενο παρακάτω ελάχιστο αριθμό
προτιμήσεων από τους μαθητές. Επιπλέον τα θέματα των
ερευνητικών εργασιών μπορεί να προέρχονται: α) από τους
επαγγελματικούς τομείς που λειτουργούν στο ΕΠΑ.Λ., β) από το πεδίο
«Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες», γ) «Τέχνη και Πολιτισμός», δ)
«Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες και Τεχνολογία» και ε) «Περιβάλλον και
Αειφόρος Ανάπτυξη» ή να συνδυάζουν κάποια από αυτά. Αυτό διασφαλίζει
τη διασπορά της θεματολογίας και τον αποκλεισμό της θεματικής
μονομέρειας των προτεινόμενων θεμάτων. Θεωρείται επίσης ιδιαίτερα
σημαντική η πραγματοποίηση μίας κατασκευής που θα σχετίζεται με το
αντικείμενο της εργασίας, με σκοπό την ενίσχυση της δημιουργικότητας
και της αυτενέργειας των μαθητών. Σε αυτή την περίπτωση συνιστάται η
χρήση των ΣΕΚ και των ΣΕ.
Όσον αφορά στο δεύτερο τετράμηνο, προτείνονται και εγκρίνονται εκ νέου διαφορετικά θέματα από τους ίδιους καθηγητές
που επέβλεπαν την εργασία στο πρώτο τετράμηνο, ώστε κατά τη διάρκεια
της φοίτησής τους στο Επαγγελματικό Λύκειο οι μαθητές να έχουν την
ευκαιρία να εμπλακούν σε όσο το δυνατόν περισσότερο διαφορετικής φύσης
και στόχευσης θέματα.
Ο σύλλογος συζητά, τροποποιεί και εγκρίνει
τον αναγκαίο αριθμό θεμάτων και ορίζει τους εκπαιδευτικούς που θα
υλοποιήσουν καθένα από αυτά, προσδιορίζοντας και τις διδακτικές ώρες
εκάστου. Σε περίπτωση περισσότερων προτάσεων από αυτές που μπορούν να
προσφερθούν, ο σύλλογος διδασκόντων επιλέγει κατά πλειοψηφία τα
επικρατέστερα σε ικανοποιητικό αριθμό, ώστε να δημιουργηθούν
λειτουργικές ομάδες κοινού ενδιαφέροντος, που δεν θα ξεπερνούν τους 20 μαθητές και δεν θα είναι μικρότερες από 12 μαθητές.
Έτσι, εάν για παράδειγμα ένα ΕΠΑ.Λ. έχει 65 μαθητές στην Α΄ τάξη,
μπορεί να προτείνει έως πέντε το πολύ θέματα (από διαφορετικούς
θεματικούς κύκλους). Αντίθετα, σε περίπτωση που ο αριθμός των
προτεινόμενων θεμάτων δεν επαρκεί, επιλέγεται η αμέσως επόμενη σε
προτιμήσεις από το Σύλλογο των Διδασκόντων πρόταση των εκπαιδευτικών.
Σε
περίπτωση ΕΠΑ.Λ με λιγότερους από 12 μαθητές στην Α’ τάξη
προσφέρονται ως επιλογές δυο μόνο θέματα και υλοποιείται μόνο ένα, αυτό
που πλειοψηφεί με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών.
Η εισήγηση
των θεμάτων προς το Σύλλογο Διδασκόντων από τους προτείνοντες
εκπαιδευτικούς γίνεται εγγράφως με τη συμπλήρωση του συνημμένου
εντύπου.
3. Ορισμός Συντονιστή των Ερευνητικών Εργασιών
Στην
ίδια συνεδρία ο Σύλλογος Διδασκόντων ορίζει έναν έμπειρο καθηγητή
(διαφορετικό από τους δύο εκπαιδευτικούς που θα υλοποιήσουν την εργασία)
ως συντονιστή των πραγματοποιούμενων ανά τετράμηνο
Ερευνητικών Εργασιών, με κύριο ρόλο τον προγραμματισμό χρήσης χώρων,
εργαστηρίων και λοιπών πόρων που διαθέτει η σχολική μονάδα από τις
διάφορες ερευνητικές ομάδες. Ο συντονιστής απαλλάσσεται από την
υποχρέωση ανάληψης άλλων εξωδιδακτικών καθηκόντων (εκτός από τις
εφημερίες). Για τις πιθανές εκτός σχολείου επισκέψεις των ερευνητικών
μαθητικών ομάδων, κατά τις ώρες λειτουργίας του σχολείου, ισχύουν οι
σχετικές με τις υπόλοιπες διδακτικές επισκέψεις προϋποθέσεις. Η ανάλογη
διαδικασία για την επιλογή θεμάτων του δευτέρου τετραμήνου γίνεται έως
την 20η Δεκεμβρίου.
4. Επιλογή Θέματος από τους Μαθητές
Οι
μαθητές αφού ενημερωθούν για τα προτεινόμενα θέματα, με όποιο τρόπο ο
Σύλλογος Διδασκόντων κρίνει προσφορότερο δηλώνουν το θέμα της πρώτης
και της δεύτερης προτίμησής τους. Καλό είναι να ενθαρρυνθούν οι μαθητές
να δηλώσουν το σύνολο των προτεινόμενων θεμάτων ανάλογα με τα
ενδιαφέροντά τους, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα υπερσυγκέντρωσης σε
ορισμένα μόνο θέματα. Ο συντονιστής που έχει ορισθεί από το Σύλλογο
Διδασκόντων (βλέπε παραπάνω) φροντίζει ώστε η πλειοψηφία των μαθητών να
κατανεμηθεί στην εργασία της πρώτης ή το πολύ της δεύτερης προτίμησής
τους.
Ενδεικτικά μπορεί να ακολουθηθεί η εξής διαδικασία. Εάν
κάποια εργασία συγκεντρώσει την πρώτη προτίμηση περισσοτέρων από 20
μαθητών τότε οι πλεονάζοντες προσδιορίζονται με κλήρωση και
ανακατανέμονται σε εργασία της δεύτερης προτίμησής τους. Αυτοί οι
μαθητές το ερχόμενο τετράμηνο έχουν προτεραιότητα στην επιλογή της
εργασίας με την οποία θέλουν να ασχοληθούν. Τέλος, εάν ορισμένοι
μαθητές επιλέξουν θέμα το οποίο δεν καταστεί δυνατό να πραγματοποιηθεί
λόγω του ορίου του ελάχιστου αριθμού μαθητών (12 μαθητές ανά εργασία)
καλούνται να επιλέξουν μεταξύ των θεμάτων στα οποία δεν έχει καλυφθεί
ο μέγιστος αριθμός θέσεων. Και σε αυτή την περίπτωση οι εν λόγω
μαθητές έχουν προτεραιότητα (και μάλιστα μεγαλύτερη από ότι η
προηγούμενη κατηγορία) στην επιλογή θέματος κατά το δεύτερο τετράμηνο.
Ωστόσο ο συντονιστής μπορεί να επιλέξει εναλλακτικά σενάρια κατανομής
που να ικανοποιούν την αρχή που προ-αναφέρθηκε, δηλαδή η συντριπτική
πλειοψηφία των μαθητών να τοποθετηθεί σε θέμα της πρώτης ή της
δεύτερης επιλογής της.
Η διαδικασία κατανομής των μαθητών στις
ερευνητικές εργασίες θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι
το τέλος της τρίτης εβδομάδας από την έναρξη του διδακτικού έτους.
5. Καθιέρωση Ζώνης Ερευνητικών Εργασιών στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα
Οι Ερευνητικές Εργασίες πραγματοποιούνται στο πλαίσιο συνεχόμενου δίωρου
και επιβλέπονται και από τους δύο καθηγητές (συνδιδασκαλία). Κατά το
δεύτερο τετράμηνο επιλέγεται νέο θέμα εργασίας το οποίο όμως
επιβλέπεται από τους ίδιους καθηγητές που υλοποίησαν την εργασία κατά
το πρώτο τετράμηνο.
6. Δημόσια παρουσίαση Ερευνητικών Εργασιών από Μαθητικές Ομάδες
Όταν
ολοκληρωθούν οι Ερευνητικές Εργασίες, στο τέλος του τετραμήνου, οι
μαθητές παρουσιάζουν σε ειδική εκδήλωση που οργανώνεται από το σχολείο
στη σχολική κοινότητα με τη συμμετοχή εξωτερικών προσκεκλημένων (π.χ.
ειδικούς επιστήμονες, φορείς της τοπικής κοινωνίας, κλπ), όπου τούτο
κρίνεται σκόπιμο από τον Σύλλογο Διδασκόντων. Μετά την παρουσίαση της
εργασίας τους και των αποτελεσμάτων της, είναι δυνατόν να υποβληθούν στα
μέλη της ομάδας ερωτήσεις από μαθητές, εκπαιδευτικούς και επισκέπτες.
Κατά την ημέρα παρουσίασης των Ερευνητικών Εργασιών μπορεί να γίνει
και σχετική έκθεση στο σχολείο.
7. Αξιολόγηση Ερευνητικών Εργασιών
Μετά
και την παρουσίαση, οι μαθητικές ομάδες κάθε ερευνητικού θέματος
υποβάλλουν προς αξιολόγηση τον ομαδικό φάκελο της Ερευνητικής τους
Εργασίας, που περιλαμβάνει (α) ερευνητική έκθεση για το θέμα
που μελέτησαν, τις ερευνητικές διαδικασίες που ακολούθησαν και τα
συμπεράσματα της έρευνας, (β) ένα σχετικό με το θέμα και τα
συμπεράσματά τους τέχνημα (αφίσα, ιστοσελίδα, βίντεο, πόστερ, φυλλάδιο, κατασκευή, κλπ) και (γ) ό,τι άλλο συμπληρωματικό υλικό σχετικό με την όλη εργασία τους κρίνουν τα μέλη της ερευνητικής ομάδας.
Συγκεκριμένες οδηγίες για την αξιολόγηση παρέχονται στο βιβλίο εκπαιδευτικού «Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο»,
όπου αναφέρονται αναλυτικά οι διαδικασίες και τα κριτήρια αξιολόγησης
του ερευνητικού έργου κάθε μαθητικής ομάδας σε ό,τι αφορά (α) στην ερευνητική διαδικασία που ακολούθησε η ομάδα, (β) στο περιεχόμενο της ερευνητικής εργασίας, (γ) στη γλώσσα και τη δομή της ερευνητικής έκθεσης και (δ) στον τρόπο της δημόσιας παρουσίασης
της ομαδικής εργασίας. Οι τομείς της «ερευνητικής διαδικασίας» και
του «περιεχομένου» αξιολογούνται με συντελεστή βαρύτητας 30% ο
καθένας, ενώ οι δύο επόμενοι («Γλώσσα/δομή» και «παρουσίαση») με
συντελεστή 20% ο καθένας. Το βιβλίο εκπαιδευτικού κάνει αναλυτική
αναφορά στις διαδικασίες, τα κριτήρια και τους τομείς αξιολόγησης,
καθώς επίσης και στα κριτήρια και τις διαδικασίες αξιολόγησης της
ατομικής συμβολής κάθε μαθητή στο ομαδικό έργο χωριστά και την ατομική
του βαθμολόγηση.
Η γενική βαθμολογία του κάθε μαθητή στο μάθημα
της «Ερευνητικής Εργασίας» προκύπτει ως ο μέσος όρος της αντίστοιχης
βαθμολογίας του στα δυο τετράμηνα.
Σε περίπτωση που κάποιος
μαθητής δεν προάγεται στην επόμενη τάξη και δεν έχει προβιβάσιμο βαθμό
στην ερευνητική εργασία, επιλέγεται το θέμα στο οποίο υστέρησε
περισσότερο (από τα δυο με τα οποία ασχολήθηκε συνολικά κατά τη
διάρκεια της σχολικής χρονιάς) και ο επιβλέπων εκπαιδευτικός του
ορίζει τμήματα της ερευνητικής εργασίας που κρίνει ότι πρέπει να
επεξεργαστεί εκ νέου. Το Σεπτέμβριο υποβάλλει διορθωμένη την εργασία
του μαζί με το προσωπικό του ημερολόγιο και τον ατομικό του φάκελο
προς επανα-αξιολόγηση.
8. Ανάρτηση στο Διαδίκτυο των Ερευνητικών Εργασιών
Για
ευρύτερη διάχυση των μαθητικών εργασιών, μετά τη δημόσια παρουσίαση
τους, αναρτώνται υποχρεωτικά στο διαδίκτυο (στην ιστοσελίδα του
σχολείου), αναγράφοντας τα ονόματα όλων των συντελεστών, μαθητών και
επιβλεπόντων καθηγητών. Η εργασία μπορεί να συγγραφεί μερικώς ή/και
ολόκληρη στην Αγγλική Γλώσσα (χωρίς αυτό να προϋποθέτει συνδιδασκαλία με
τους εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ06.)
Την εξειδίκευση και την
εφαρμογή των παραπάνω γενικών αρχών στις συνθήκες των δυνατοτήτων και
αναγκών της σχολικής μονάδας κάνει ο σύλλογος διδασκόντων,
φροντίζοντας πρωτίστως να διασφαλίζονται οι προϋποθέσεις για την
ακώλυτη διεξαγωγή και στήριξη των Ερευνητικών Εργασιών.
9. Πιλοτική Εφαρμογή το Πρώτο Τετράμηνο του Σχολικού Έτους 2011-2012
Το
πρώτο τετράμηνο του σχολικού έτους 2011-2012, που είναι το πρώτο
τετράμηνο εφαρμογής των Ερευνητικών Εργασιών, ορίζεται ως πιλοτικό. Αυτό
σημαίνει ότι ακολουθούνται όλες οι διαδικασίες, όπως προβλέπονται,
μέχρι τη γενική αξιολόγηση της ομαδικής εργασίας, αλλά δεν προβαίνουν οι
εκπαιδευτικοί στην ατομική αξιολόγηση των μαθητών. Επομένως μόνο για
το πρώτο τετράμηνο του σχολικού έτους 2011-2012 ως ατομικός βαθμός του
μαθητή λογίζεται η ομαδική βαθμολογία της ομάδας εργασίας του. Από το
δεύτερο τετράμηνο του 2011-2012 εφαρμόζονται όλα κανονικά και
πραγματοποιείται κανονικά η ατομική αξιολόγηση των μαθητών σύμφωνα με τα
παραπάνω προβλεπόμενα.